DÁŠ SI FOFOLU?

  • P
  • Digital Pie 2017
  • Autor
  • Klient
    Kofola Československo

Zadanie:
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu Kofoly pre cieľovú skupinu 16-24 rokov. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.

Idea:
Aby sme šírili túto emóciu, použili sme online celebritu - amerického psíka Tunu, ktorý je známy svojím výrazným predkusom. Mať celebritu v kampani však nestačí. Preto sme Tunovi vytvorili unikátny charakter, ktorý si ani jeho najvernejší fanúšikovia doposiaľ nevedeli predstaviť. Spravili sme z neho nezbedného psíka, ktorého divák zakaždým pristihne pri neplechách, ktoré vyvádza. Psík sa pritom vždy snaží odvrátiť pozornosť od škôd, ktoré spôsobil, svojou legendárnou hláškou: “Dáš si Fofolu?” Podarilo sa nám tak dostať produkt do headlinu kampane a spraviť z neho kultovú hlášku, ktorá zľudovela.

Kampaň:
Našich desať 3D spotov sme v dvoch vlnách postupne nasadili na Facebook a Youtube, kde doslova spôsobili senzáciu.
Kampaň ďalej pokračovala v outdoore. Vizuály s Tunom a jeho neplechami boli pre ľudí také zábavné, že sa s našimi billboardmi a citylightmi sami spontánne fotili a svojimi selfiečkami zaplavili internet.
Kapitolou samou o sebe je šušľajúci jazyk hlavného hrdinu, ktorý sa stal natoľko populárnym, že ním samotná cieľovka začala na internete komunikovať.
Rozhodli sme sa im to uľahčiť a priniesli sme im webový Fofola prekladač, ktorý akýkoľvek text preložil do nášho šušlavého jazyka a Fofola klávefnicu - jedinečnú aplikáciu, ktorá pri četovaní automaticky prepisovala napísaný text do fofolštiny.
Kapitolou samou o sebe sú memečká a paródie s hrdinom a jazykom našej kampane. Nielen, že sa počítajú v tisícoch, ale taktiež sa pričinili o ešte väčšie šírenie už i tak úspešnej kampane.
Pre obrovský úspech kampane sa tak Kofola rozhodla po prvý raz vo svojej 56-ročnej histórii premenovať svoj nápoj. Do predaja sa preto dostalo 6 300 000 fliaš s názvom Fofola.
Vďaka tomu všetkému sa Fofola stala nielen najúspešnejšou kampaňou v histórii legendárnej československej značky, ale podľa Nielsen Admosphere aj vôbec najobľúbenejšou reklamou v regióne.

Čísla:
• Viac ako 30 miliónov zhliadnutí online videí len na oficiálnych kanáloch Kofoly (78,5 % organických, tie dosiahli hodnotu 327 000€
• Priemerná cena za videnia na soc. sieťach Facebook a YouTube bola 0,011€
• Prvá československá kampaň, ktorá získala zlaté ocenenie na EURO EFFIE
• Prvá kampaň slovenskej agentúry, ktorá získala ocenenie na EFFIE AWARDS CZ (Zlatá Effie za efektívnu komunikáciu)
• Najefektívnejšia slovenská kampaň minulého roka na EFFIE Slovensko (Jediná zlatá Effie)
• Prvé 4 miesta v rebríčku najpopulárnejších videí roka YouTube Rewind.
• 10 miest v prvej pätnástke najúspešnejších reklamných spotov - Ads Leaderboard 2015
• Prvé miesto v AppStore. Viac ako 83 000 stiahnutí aplikácie pre iOS a Android.
• Najzdielanejší Facebook status profilu Kofola (viac ako 26 000 zdieľaní)
• Dominantnosť v rámci českého i slovenského Facebooku v počte interkacií počas kampane (Socialbakers)
• Vďaka organickému šíreniu kampaňového obsahu Reach Facebook page dosiahol rekordných 494,81%, pričom globálny benchmark Facebook page s 500 000 – 999 999 fanúšikov je Reach na úrovni 7,47%
• Rekordné čísla Facebook interakcií. (560 000 lajkov, 54 000 komentárov, 200 000 zdieľaní)