O súťaži

Digital PIE 2019

III. ročník súťaže digitálneho marketingu na Slovensku.

Vyhlasovateľom súťaže je Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA) v spolupráci so združením TheMarketers.biz.

Cieľom súťaže je prostredníctvom odbornej poroty komplexne ohodnotiť najlepšie projekty v oblasti digitálneho marketingu vytvorené slovenskými subjektami za uplynulý kalendárny rok. Súťaž je určená len projektom v oblasti digitálnej komunikácie (nie produkty, startupy a pod.).

Súťažia vždy projekty vytvorené a ukončené v uplynulom kalendárnom roku. V treťom ročníku súťažia práce, ktoré boli ukončené v roku 2018.

Digital PIE má 3 kategórie. Prihlasovateľ sa môže rozhodnúť, či bude jeho práca súťažiť v jednej, dvoch alebo všetkých troch kategóriách naraz.
P ako Performance – výkon, výsledky
Výkon bude porota hodnotiť ako schopnosť dosiahnuť mimoriadne výsledky na základe zadania čo najefektívnejším spôsobom. V tejto kategórii je dôležitá dlhodobosť (aktivita v trvaní min. 1 mesiac alebo dĺžka celej kampane, ak bola kratšia). Z výkonnostného hľadiska musia byť jasne zadefinované merateľné ciele, ktoré majú priamy/preukázateľný vplyv na obchodné výsledky.
I ako Idea – nápad, kreativita
V tejto kategórii bude porota posudzovať práce z pohľadu originality nápadu, unikátnosti riešenia, prípadne neštandarného využitia technológie alebo média.
E ako Execution – prevedenie, spracovanie
Pri exekúcii prác bude porota prihliadať na remeselné prevedenie z pohľadu technológie, dizajnu, obsahu a copywritingu. Porota prihliada na práce, ktoré vynikajú inovatívnym využitím technológií, vizuálnym prevedením, precíznym či netradičným spracovaním obsahu.

V Digital PIE budú rozhodovať 2 poroty:
Špecializovaná porota: Úvodnú selekciu zo všetkých prihlásených prác spraví Špecializovaná porota, ktorá sa skladá z 3 samostatných špecializácii (porôt): Performance, Idea, Execution. Členmi jednotlivých špecializácií bude vždy 5 porotcov v nasledovnom zložení: 3 porotcovia (za danú kategóriu) z Kmeňovej poroty + 2 vyžrebovaní spomedzi všetkých prihlasovateľov prác v danom ročníku v danej kategórii. Žrebovať sa bude prihlasujúca agentúra/prihlasovateľ, nie konkrétny človek, pričom platí, že vyžrebovaná agentúra nesmie mať svojho zástupcu medzi špecialistami z Kmeňovej poroty v danej kategórii.

Kmeňová porota má 13 členov. 12 z nich tvoria odborníci z rôznych oblastí biznisu a digitálneho marketingu volení Valným zhromaždením ADMA a jeden porotca je novinovaný Valným zhromaždením IAB Slovakia. Kmeňová porota bude rozhodovať o finálnej podobe shortlistu a tiež o udelení hlavných cien Digital PIE. Mená porotcov Kmeňovej poroty nájdete v sekcii Porota

Víťazi jednotlivých kategórií Digital PIE získajú originálne ocenenie – časť z digitálneho koláča na špeciálnom „podnose“. Víťazov v jednotlivých kategóriách môže byť viac, porota bude prihliadať na pestrosť typov prác pri rozhodovaní o oceneniach.
Okrem hlavnej ceny Digital PIE budú práce bojovať o shortlistové ocenenia Digital Nominee v jednotlivých kategóriách.

Poplatky za prihlásenie práce su v aktuálnom ročníku nasledovné:
2. januára až 18. januára (129 € – nečlenovia ADMA, 99 € členovia ADMA a IAB)
19. januára až 25. januára (149 € – nečlenovia ADMA, 99 € členovia ADMA a IAB)
Po 25. januári (169 € – nečlenovia ADMA, 149 € členovia ADMA a IAB)

Kompletné pravidlá Digital PIE 2019 nájdete v Štatúte súťaže.