Sklíčka dotykov – Digitálna očista

  • e Shortlist
  • Digital Pie 2024
  • Autor
    THIS IS LOCCO
  • Klient
    Slovenský plynárenský priemysel
  • Podkategórie
    Shortlist
    • Execution
    • Campaign

SPP a konkurencia už dlhú dobu zdôrazňujú udržateľnosť, ale často to vedie len k tomu, že ľuďom dávajú náročné rady, ktoré im berú čas a energiu.

Naším cieľom je zmeniť prístup. Chceme ukázať, že je možné chrániť životné prostredie a zároveň si užívať život. Našou hlavnou myšlienkou je, že „sklíčka dotykov“, teda telefóny, sú zdrojom neviditeľného znečistenia. Chceme ľudí povzbudiť k digitálnej očiste – výzve odložiť telefóny a znížiť digitálnu spotrebu, keďže bežné denné používanie telefónov a odosielanie emailov významne prispieva k emisiám CO2.

Na zviditeľnenie tohto problému sme sa opreli o kultúrny fenomén a prehlbovali povedomie o tom, ako „sklíčka dotykov“ – naše telefóny – môžu ovplyvniť životné prostredie. Vytvorili sme prvý oficiálny klip k pesničke „Sklíčka dotykov“, čím sme poskytli vizuálne zastúpenie tejto myšlienky. Vyzvali sme ľudí, aby svoje sklíčka odložili a neunikol im tak reálny svet. V rámci kampane sme poskytli praktické tipy na digitálnu očistu s pomocou odborníka na digitálny minimalizmus a spolupracovali s influencermi, ktorí na sociálnych sieťach ukázali, ako na digitálnu očistu. Na Vianoce sme ľudí vyzvali, aby si svoje telefóny položili pod stromček a venovali sa blízkym.

Výsledky

Naša kampaň dosiahla pozoruhodné výsledky: klip, ktorý si pozrelo 191 000 ľudí, mal až 30% dopozeranosť k reklamnému odkazu. Všetky videá počas kampane zaznamenali viac ako 2 000 000 interakcií. Viac ako polovica divákov si pozrela náš reklamný spot až do konca, a v rámci remarketingu to bolo dokonca 96% dopozeranosť.